Doa Pembersih Jiwa

"Yaa Allah, bersihkanlah hatiku dengan air es dan embun, serta sucikanlah hatiku dari segala kesalahan sebagaimana engkau menyucikan pakaian putih dari kotoran. Dan jauhkanlah antara diriku dengan keresahan2ku sebagaimana Engkau menjauhkan antara timur dan barat." (HR. Bukhari)

followers

Thursday, August 29, 2013

emak, ratu hatiku. tiada ganti.

hohemmjii lamanya tak menaip!
untung masih ingat lagi password blog. satu lagi agenda hidup untuk berkongsi yang aku rasa perlu ada dalam belog aku ini. hew.
 ni bukan first time tapi dah banyak kali pun bila aku baca balik apa aku tulis dalam belog sebelum ini aku rasa malu. means aku grew up lah kan so takyah delete ah hehe. ok straight to the point,aku dah lama pun cuti semester biasanya cuti semester aku confirm akan merapu dekat dalam belog sebab tak ada benda nak buat. nak-nak-lagi musim raya tapi sebab cuti kali ini agak gloomy jadi cukuplah satu entry untuk satu cuti semester yang bagi aku sangat panjang. explanation completed.

i dunno why i suppose to write this here. selain tidak putus berdoa, mungkin dugaan atau ujian kalini buat aku jadi malas nak buka mulut cakap dengan orang. lebih senang menaip dalam belog . so that the thing will shows to one world so aku harap aku lega .

the gloomy thing is mak aku sakit. benda ini berlaku secara tiba-tiba and i was like a pathetic girl very the shocked one. sebab benda berlaku depan mata aku. aku balik rumah dua hari sahajo. dan okay, hari ini hari ke empat puluh lapan mak aku dalam wad dan hari ini hari ke lima puluh aku cuti semester. means aku cuma empat hari dirumah selebihnya cuti semester aku di hospital. sad much. hard down

this gloomy things tiba-tiba jadi sekejap sangat.i just being lazy to explain day-by-day tapi aku ingat lagi masa aku sampai rumah haritu mak aku sambut aku dengan senyuman like she is an angle. healthy and beautiful.  in short, sekarang she still breath. but without left-side-leg. betapa kuman diabetese terlalu bermaharaja lela dalam darah mak. be strong, this daughter Allah sent just for you. to pray, to be beside u. forever. InsyaAllah

bukan nak fikir nonsense ke apa tapi aku rasa aku seolah olah macam anak kecil yang setiap malam merengek minta dipeluk dan dicium masa mak dalam icu haritu. masa nadi mak berhenti tiba-tiba aku macam orang gila minta mak bangun untuk aku. aku macam orang gila yang push doctors. saya merayu, save her for me please.................... sambil menangis.
dan ya, kami berpuasa di hospital. sambut hari raya tahun ini pun di hospital. mak masih ada, dia cakap aku cantik pakai baju raya . walaupun (first time) beli yang readymade :'(

setiap hari aku tengok ayah aku senyum bila depan orang. tapi malam-malam selalu aku perasan, dia termenung jauh. dia kadang-kadang suruh aku pergi berehat dan dia nak bersendiri. masa dia duduk sebelah mak, dia lap air mata. betapa tenaga dan rasa kasih lelaki dia buat aku rasa terharu sangat sangat. betapa aku belajar nak jadi kuat macam dia. sebab sepanjang aku hidup takpernah pun tengok ayah menangis.  tapi kali ini, ya banyak kali.
  

''Allah........sedihnya....''
 bila Tuhan duga maknanya Dia bagi perhatian pada kita.

 

mak lah ratu. mak lah semuanya. doa mak, saya tak boleh minta dengan orang lain. saya masih perlu. cepatlah baik. cepatlah sembuh. untuk saya. dan semuaorang :'(((((
  



No comments:

Post a Comment