Doa Pembersih Jiwa

"Yaa Allah, bersihkanlah hatiku dengan air es dan embun, serta sucikanlah hatiku dari segala kesalahan sebagaimana engkau menyucikan pakaian putih dari kotoran. Dan jauhkanlah antara diriku dengan keresahan2ku sebagaimana Engkau menjauhkan antara timur dan barat." (HR. Bukhari)

followers

Tuesday, January 7, 2014

cara membalas perbuatan keji

Bismillahirrahmanirrahim.

dah lama tak  buang tebiat, (selain panjat cameron dua hari sebelum exam, dan order teh O instead of air suam di kedai makan, tulis belog sambil lapar juga buang tebiat ok). jadi disebabkan malam ni aku malas lagi nak belajar untuk next paper RETAILING would be on sabtu ni.   berat nak buka buku rasa macam " hoi rilex ah, baru habis dua paper.penat ok " . malam ni je, esok esok beware and stay away from me syaitan.  i warn you!

aku berpegang pada "kau manusia, aku manusia".

 hidup tak pernah kena keji, tak adalah masam manis dia. tak best lah kan.
tapi the way kita handle tu yang reflect who you are and who am i. ok. lets

 buat bodoh.
 buat bodoh ok. buat tak peduli.orang nak cakap apa pun, tu mulut dia. kita pedehal. anda pun kadang main cakap je tak fikir orang. tapi jangan jadi bodoh. takpe orang cakap anda bodoh. takpe. i repeat, takpe ok. itu masalah dia tunggulah  satu hari nanti, dia pun akan jumpa dengan side of bodoh dia. sebab apa aku cakap macam tu. sebab kita manusia dia pun manusia.tapi selagi buleh jaga, jaga.

positif. kalau marah marah, hati kita yang sakit, bukan? kesian lah hati sendiri. sebenarnya, hidup ni kan, pusing pusing. kadang,apa yang kita dapat,itulah yang kita pernah bagi. perbuatan jahat Allah akan balas jahat juga, nak lari mana. hmmmm . hari ini kita yang rasa. sebagai balasan jadi terima sajalah sebagai pelajaran dalam proses kehidupan. don't forget to move on with better life.

bersenang hati. 
anda sepatutnya gembira dan bersenang hati bila dikeji.  bersyukur lah semoga dapat pahala sekiranya anda sedar anda telah kekurangan pahala disebabkan selalu sembahyang lewat waktu ngehngeh.  anda juga tak perlu menyusahkan diri dan membuang masa sendiri fikirkan tentang orang lain. 

memang ada yang bila hepan hepan haik hak hampusss helakang helakanggg haukkkk! tetiba sengau. tapi nak buat camana, itu dia. tapi janganlah lupa, dia manusia kita pun manusia. agak-agak tak boleh lawan sangat. rasa macam terluka sangat hati tu, berhijrah. buat semua perkara yang menggembirakan hati.

  sebenarnya apa aku nak tulis, weh hagak hagak lahhhhhh kau. you know who you are


No comments:

Post a Comment