Doa Pembersih Jiwa

"Yaa Allah, bersihkanlah hatiku dengan air es dan embun, serta sucikanlah hatiku dari segala kesalahan sebagaimana engkau menyucikan pakaian putih dari kotoran. Dan jauhkanlah antara diriku dengan keresahan2ku sebagaimana Engkau menjauhkan antara timur dan barat." (HR. Bukhari)

followers

Thursday, February 27, 2014

beringat sebelum terkena

bila dah terlalu bahagia,ada sahaja berita nak dikongsi bersama. tapi dalam kita berbahagia. kita lupa bukan semua bahagia kita adalah kebahagiaan orang lain.
ingat sebelum terkena, tapis sebelum berkecai.
 
halussssssssssssss kekdahnya,
orang boleh mendengar sampai muntah. bila kering ayaq liuq cerita. cuba tanya :
"apa aku nak buat ah?"

pasti kau akan dengar
 "sabar" atau "selesailah elok-elok" atau "lama-lama nanti ok lah"

instead of,

"kau nak aku buat apa supaya kau tak macamni"
"ada apa-apa boleh aku tolong?"
 "takpelah, aku kan ada"

untuk yang pertama menutup telinga, terimakasih. sekurang kurangnya anda sudah meletakkan diri anda sendiri sebagai seorang yang tidak terlalu penting. jadi janganlah terlalu mengaharapkan kepentingan diluar batas :3

betul, lebih baik kongsi cerita bahagia. sekurang kurangnya, apabila sipenyampah itu mencanang, dia canang cerita bahagia. walaupun hakikatnya derita menusuk jiwa dirobek terluka (suka lebih-lebih).

tapi sebolehnya, awak cubalah jadi perahsia supaya malunya nanti taklah besar mana.

sebab dah banyak jumpa orang ego. bila orang besar kepala dia takpuashati bila dia besar kepala dia nak suh orang puashati.entah bukan tu yang aku nak tulis sebenarnya .

p/s : khairani tolong baca entry ini HARI-HARI :O



No comments:

Post a Comment