Doa Pembersih Jiwa

"Yaa Allah, bersihkanlah hatiku dengan air es dan embun, serta sucikanlah hatiku dari segala kesalahan sebagaimana engkau menyucikan pakaian putih dari kotoran. Dan jauhkanlah antara diriku dengan keresahan2ku sebagaimana Engkau menjauhkan antara timur dan barat." (HR. Bukhari)

followers

Monday, March 4, 2013

semester 4: here we go

pagi yang nyaman di bumi shah alam. kalau duduk kampung mesti dengar burung -burung berkicauan tapi bila duduk shah alam ni, pagi-pagi dengar bunyi kereta motosikal lalu lalang. itulah perbezaan kampung dan bandar. matlamat mungkin satu. keluar mencari rezeki. kalau kat kampung ramai juga yang keluar pagi-pagi tapi destinasi mereka ke ladang getang ladang sawit etc etc. ada jugak pergi kedai kopi. kalau kat sini. mungkin office, kedai etc etc.

berbeza tapi sama. Alhamdulillah semalam lewat petang aku sampai shah alam. akhirnyaaaaaaaaa dari bandar tasik selatan drive seorang diri ke shah alam.  ayahmak tinggal aku kat sana dan stay kat sana rumah ayah su sebab mereka nak balik terengganu malamya. aku tak pernah terfikir pon aku akan jadi manusia sekental ini pada usia muda remaja mentah 22 tahun ini.  aku takut sebenarnya sebab tak biasa drive seorang diri kat sini kereta kat sini bukan nya satu dua macam kampung. bila drive tengok rear-view mirror dan sight mirror, semua kereta belakang nampak cam berpusu pusu nak serang kau yang kecik sorang diri ni tapi . tak percaya try ah lalu  kesas highway kau pandang belakang kalau kau penumpang lah,kalau kau driver,pandang ah depan takpun kalau rasa nak rasa apa aku rasa, tengok mirror sudah. kau akan nampak macam dorang tu semua nak langgar kau. aku SERIOUS dan TAK TIPU. tapi ketakutan hilang lepas aku fikir mana nak jumpa makayah yang sanggup datang hantar anaknya dengan kereta.bertiga.mak,ayah,anak. lepastu tinggal kereta untuk anak dan balik rumah dengan bas. isk3 yang tu sampai aku mati pun aku tak akan lupa. tapi dah kereta tu memang untuk aku guna. makayah tak bagi drive sorang dari terengganu. so protective tapi aku suka.

sampai rumah sewa shah alam ni, semput i olls naik tangga. al maklumlah rumah sewaku adalah pencakar langit. tingkat 5. huh bukan takat yang wangi jadi busuk. yang gemuk pon boleh bertukar jadi kurus dalam masa 2 minit. lepas tu sampai atas gemuk balik HAHAHAHA
seronok dapat jumpa kawan-kawan. housemate yang baik hati. roomate yang baik hati yang selalu dengar je aku cakap apa walaupun tipu. HEHEHE thankyou very much loud and proud to say iloveyou both and i appreciate every little time u both lend me your ears,muah double tripple :)

marilah sama-sama berdoa semoga semester ini lebih baik dari sebelum-sebelumnya. InsyaAllah. dah tak boleh taip panjang-panjang, dah rasa rindu kampung halaman. sobsob --


p/s : dah tak payah fikir pasal nak bersuami ke ape ke belajar je lah dulu nanti dah berjaya InsyaAllah bakal suami akan datang menjemput takpun kalau takjumpa didunia kita jumpa di syurga. lalalalalala






No comments:

Post a Comment