Doa Pembersih Jiwa

"Yaa Allah, bersihkanlah hatiku dengan air es dan embun, serta sucikanlah hatiku dari segala kesalahan sebagaimana engkau menyucikan pakaian putih dari kotoran. Dan jauhkanlah antara diriku dengan keresahan2ku sebagaimana Engkau menjauhkan antara timur dan barat." (HR. Bukhari)

followers

Thursday, May 9, 2013

aku bukan hantu

10.mei.2013

aku bukan hantu. tapi aku seorang manusia biasa yang tak pernah berhenti memerhati dan mengambil berat dari jauh.
masih menyayangi. masih mencintai. masih mengiringi doa

setiap nafas aku,masih merindui.
aku bukan hantu, malah aku bukan siapa-siapa.
kerdil,hina dan masih lagi dahaga kan kekuatan untuk menerima
segala ketentuan dan takdir.

segala suratan.

menunggu satu keajaiban. yang satu-satunya buat aku rasa
'tak ada yang mustahil dalam hidup ini'

aku masih mengenal diri, mencuba merealisasikan bahagia aku yang selama ini,aku menipu.
senyum aku, palsu.


aku,
tak pernah membenci.


No comments:

Post a Comment