Doa Pembersih Jiwa

"Yaa Allah, bersihkanlah hatiku dengan air es dan embun, serta sucikanlah hatiku dari segala kesalahan sebagaimana engkau menyucikan pakaian putih dari kotoran. Dan jauhkanlah antara diriku dengan keresahan2ku sebagaimana Engkau menjauhkan antara timur dan barat." (HR. Bukhari)

followers

Saturday, November 30, 2013

Silapnya aku

Beautiful morning. Im blessed.

Kecamuk betul jiwa ni lately.
Silap aku sebab dah tak ada tapi masih buat macam ada.
Silap aku sebab simply memberi kasih dan percaya pada orang yang aku tak boleh bertahan dengan semua tentang diri dia.
Silap aku sebab terlalu yakin manusia yang baik akan sentiasa baik dengan kita.
Silap aku sebab terlalu cepat melatah bila marah.
Silap aku sebab terlalu baik bila okay.
Silap aku sebab terkadang terlalu bergantung pada manusia bukan Allah.
Silap aku sebab suka buruk sangka once benda dah buruk berlaku sekali hingga aku lupa kebaikan 10000 kali
Silap aku sebab terlalu kecewa dengan orang yang aku sendiri tahu,dia bukan sentiasa ada.
silap aku sebab aku sayangkan orang yang pentingkan diri sendiri.
Silap aku sebab tak isi rasa sunyi ini dengan perkara yang bermanfaat.
Silap aku sebab terlalu menjaga hati.
Silap aku sebab masih melihat masih sedih masih terasa dengan perkara belakang aku.
Silap aku sebab cuba bersikap pentingkan diri walaupun tahu aku takkan bertahan dengan "kerasnya hati aku".
Silap aku sebab tak tetap pendirian.

Dan aku rasa semua sebab silap aku. Aku yang mula membalas. Macam semua orang dah semakin pentingkan diri sehingga aku lupa kepentingan diri aku sendiri.

Kecamukyaaa aaaaaaaaaaaaaa. Maafkan aku.

P/s:  jauhi aku kalau sekadar mendekat untuk pentingkan diri. Untuk merosak kepercayaan. Untuk biarkan aku seorang. Please, cuma tolong jauhi aku.

No comments:

Post a Comment