Doa Pembersih Jiwa

"Yaa Allah, bersihkanlah hatiku dengan air es dan embun, serta sucikanlah hatiku dari segala kesalahan sebagaimana engkau menyucikan pakaian putih dari kotoran. Dan jauhkanlah antara diriku dengan keresahan2ku sebagaimana Engkau menjauhkan antara timur dan barat." (HR. Bukhari)

followers

Tuesday, April 23, 2013

24.2.2013

7:27 A.M
jejari montok berlari lagi menaip sebuah entry pada pagi yang indah tiada cacat cela ini. Alhamdulillah syukur pada pencipta kerana masih lagi memberi nikmat yang begitu berharga, nyawa.

kampung halaman, menghabiskan sisa-sisa cuti pertengahan semester. mencari kekuatan melupakan segala memori yang setiap kalinya aku disini, aku tangisi. mungkin kekosongan itu belum terisi. dan aku masih lagi sedang berjuang. dan mendaki tanpa mengenal jemu. mengotai janji

setelah sampai kepada kemuncak dimana aku memakai jubah dan topi berbulu itu.tiada insan yang paling bahagia. cuma aku.aku sedang berangan.




sebenarnya

aku mengantuk.




No comments:

Post a Comment