Doa Pembersih Jiwa

"Yaa Allah, bersihkanlah hatiku dengan air es dan embun, serta sucikanlah hatiku dari segala kesalahan sebagaimana engkau menyucikan pakaian putih dari kotoran. Dan jauhkanlah antara diriku dengan keresahan2ku sebagaimana Engkau menjauhkan antara timur dan barat." (HR. Bukhari)

followers

Thursday, January 19, 2012

kahwen

hello dunia. aku baru sampai rumah dari melaka bertolak pagi tadi dengan kakak aku, suami dan anak2nya. Alhamdulillah hati aku senang sebab dah tgk ayahmak depan mata :) aku sampai rumah salamsalam dengan semua orang terus masuk bilik on laptop semata mata nak taip entry ini. aku belom mandi lagi badan aku busuk gila serius tak tipu O.O''. mak bukak pintu bilik semata mata nak tgk aku heheh aku terharu. *mata kelipkelip* memandang kan usia dah jengah 21, mungkin dah tak terlalu awal aku taip pasal semua ni. serius bukan aku teringin nak kahwin dan buat masa sekarang Insyaallah tidak dan tak akan. aku belajar lagi dan semestinya aku masih muda *cekak pinggang* aku tak pernah bagitahu dan cerita kat mak pasal siapa siapa aku sayang yang aku aimkan sebagai calon suami aku suatu hari nanti Insyaallah . tapi mak aku dah repeat peat peat menanya . aku heran sangat mana dia dapat tahu semua cerita tapi aku prefer diamkan diri. eh alih topik dan senyum . aku rasa aku comel bila melalui semua itu *muka nak kaki* aku percaya naluri ibu itu kuat dan aku tahu mak aku sayang aku dan xnak aku kecewa . Insyaallah aku kuat dan cool . tidak lagi untuk kesekelian kali mak. aku janji ;) siapa tak nak kawen bgtaw aku cepat . aku nak salute dia atas bawah . kenapa kawen selalunya di aim kan dengan gatal dan sewaktu dengannya .aku tak paham . gatalkah makayah aku  dulu *termenung*

aku takot nak kawen . aku kenapa ? adakah ni satu penyakit atau sindrom dalaman yang ramai orang alami atau mungkin aku sorg sahaja?
terlalu peribadi kalau aku nak cerita ape yang buatkan aku takot seram ngeri dan sewaktu dengannya . tapi aku rasa bertuah dan bersyukur semua yang berlaku depan mata aku nak ambik iktibar ambik pengajaran Insyaallah aku berusaha jadi pendamping suami yang baik suatu hari nanti , ewah ! classs kau jenab =p
calon calon suami aku yang terbaca entry ni mesti garu kepala lutut kan haaa buwek =p
jangan seram dulu abang abang semuo , cik adik cantik manis kat sini nok berkongsi sedikit ilmu bukan amaran keras pon sila baca penuh emosi dengan akal yang waras  :)''

HARAM seseorang lelaki berkahwin sekiranya tidak mampu memberikan nafkah dan tanggungjawab yang secukupnya buat si isteri . Maksud pengabaian tanggungjawab di sini adalah seperti tidak dapat menyediakan tempat tinggal yang sempurna, memberi pakaian, makanan, jaminan kesihatan dan keselamatan serta lain-lain keperluan asas yang sepatutnya seperti yang dituntut oleh syara' ke atas setiap suami. 


Wallahua'lam 

itu sahajo semuo yang lain terlalu terlalu peribadi dan serius aku takot lagi. mungkin sebab aku masih terlalu muda mentah remaja krok krok tapi siapa siapa sudi please tolong aku :/

P/S : tadi aku drive dari muadzam shah ke bandar kemaman . bila tgk 140km/j aku baru sedar aku ade talent jadi drifter huahua *gelak jahat*

No comments:

Post a Comment